• europages
  • >
  • BEDRIJVEN - LEVERANCIERS - PROVIDERS
  • >
  • congressen- seminars en recepties - organisatie en service

Resultaten voor

Congressen- seminars en recepties - organisatie en service - België

België
  1. CHATEAU DE LA MOTTE

    België

    Heerlijk eten, bijzondere evenementen en romantisch overnachten! Onze eeuwenoude, romantische accommodatie biedt U tal van mogelijkheden voor de organisatie van feesten, seminaries, evenementen. Rekening houdend met uw wensen en passend in uw budget zal het Château de la Motte team en het unieke kader garant staan voor uw succes! Ook voor overnachtingen bent u bij ons aan het juiste adres. De cottage style kamers liggen aangrenzend aan het kasteeldomein. Ontbijt en eventueel lunch en diner worden geserveerd in onze sfeervolle brasserie in het kasteel.

  2. RELAIS DU MARQUIS

    België

    U vindt er een hotel met traditioneel comfort met als extra de rust van het platteland, een kwaliteitsrestaurant, een infrastructuur voor vergaderingen en banketten, de vakkennis van een familiebedrijf sinds 1962. Gastronomische weekends, banketten, cocktails en seminars, het huis heeft alles wat u nodig hebt. 3-sterren hotel***. Onze 38 kamers hebben de beschikking over traditioneel comfort, badkamer, telefoon met directe lijn, televisie, werktafel, gratis wifi voor een gebruik van 2 uur per dag.

  3. SALONS DE ROMREE

    België

    Salons de Romree staat al 25 jaar garant voor uw feesten en bedrijfsevenementen. De unieke locatie op de grens van Brussel biedt tal van mogelijkheden. Door de diverse zalenstructuur kunnen we voor elk type feest een gepaste zaal voorstellen om uw genodigden op een aangename manier te verwelkomen. De zalen zijn recent onderworpen aan een renovatie om u, onze klanten en uw klanten of familieleden nog beter te kunnen ontvangen. Salons de Romree staat steeds bereid om u te begeleiden in de organisatie van uw feest. Om van uw feesten een onvergetelijke gebeurtenis te maken, is meer nodig dan een mooi kader, een verzorgde keuken en een stipte service. U kunt genieten van een authentieke, sfeervolle en gastvrije omgeving die een unieke herinnering zal vormen voor uzelf en uw genodigden.

  4. IMPE CATERING

    België

    MISSIE Impe Catering maakt er een punt van uw evenement als totaaloplossing tot in de kleinste details uit te voeren, in overeenstemming met de hoogste normen van kwaliteit en flexibiliteit. Totaaloplossing Naast de cateringservices kunt u bij Impe Catering ook terecht voor diverse “partyservices” zoals het zoeken van een passende locatie, de conceptbehandeling, de bediening, het materiaal en meubilair, de decoratie, de animatie en dergelijke meer. Bepaalde partyservices gebeuren in samenwerking met eventbureaus. Kwaliteit Samen met haar medewerkers is Impe Catering dagelijks in de weer om u een creatieve eigentijdse keuken te presenteren, volledig aangepast aan het type feest en geheel conform de laatste normen van voedingshygiëne. Ook voor de partyservices worden de hoogste normen gehanteerd. Flexibiliteit Ieder feest is uniek in zijn soort. Daarom maakt Impe Catering voor ieder project een ontwerp op maat. In overleg met de klant wordt het geheel verfijnd tot een uniek feest.

  5. ARENBERG

    België

    Wenst u een seminariedag te organiseren in een uniek kader met alle modern comfort? Of wenst u uw groep genodigden culinair te verwennen met een feestmaaltijd? Of wenst u uw verjaardag te vieren in een gezellig interieur? ... ... dan biedt het eeuwenoud historisch kader van "Faculty Club", gelegen in het Groot Begijnhof op de Ring rond Leuven, daar het passend, eigentijds antwoord op ! Van bij de opening staat één principe voorop : het creëren van een keuken die uitmunt in culinaire topkwaliteit. Koken is een passie, bestemd voor gedreven mensen die zichzelf dagelijks creativiteit, inventiviteit, perfectie en, niet in het minst, organisatie opleggen. Dit alles vindt zijn uitweg in zowel de gerechten evenals in het onthaal, de service en de jonge omkadering van het restaurant. In gans de opzet zijn de begrippen “eerlijkheid” en “eenvoud” troef. Kwalitatieve topproducten, kraakverse kruiden en groenten, smaakvolle bouillons, zachte olijfolie en heel veel liefde voor het vak zijn de ingrediënten voor een lichte, creatieve keuken boordevol gekende en nieuwe smaken, vervolledigd met naar wens aangepaste wijnen !

Office Building Outline icon
Een pagina voor uw onderneming
Kunt u dit zien? Uw potentiële klanten ook Word ook lid van europages en word gezien!
  1. JOY FASHION & EVENTS

    België

    Al jaren is John Neel het brein achter Joy Fashion & Events. Joy Fashion & Events organiseert momenteel vooral B2B TOP Fashion Events. High-level automerken, multimedia, enz. worden gelanceerd in combinatie met haute couture en gesponsord door modebewuste bedrijven die zich hieraan willen linken. De aansluitende lounge-afterparty bevordert het relaxed napraten. De sponsoring waarvoor JF & E zorgt, is het natuurlijk gevolg van de meer dan 25 jaar ervaring in de sector. JF & E organiseert boetiekmodeshows voor het grote publiek alsook brand shows, afgewisseld met nationale en internationale designershows. Fashion shoots worden op een snelle en betaalbare manier gerealiseerd en via internet doorgestuurd naar klanten en prospecten: virale marketing is dé hype! De dvd's met bewegende beelden, afgewisseld met foto's, kunnen bovendien ook afgespeeld worden in de winkel.

  2. WILDTRAILS

    België

    Wildtrails heeft zich gespecialiseerd in het organiseren van seminaries, teambuildings, evenementen en trainingen. Achter Wildtrails staat een professioneel team dat garant staat voor originele, sfeervolle, veilige events op maat. Wildtrails organiseert seminaries, events, teambuildings, ... overal in België, aan de kust, de Benelux en eveneens in Noord Frankrijk. Wildtrails beschikt ook over meerdere eigen locaties in Wallonië die voldoen aan de vereiste normen. Wildtrails staat voor kwaliteit, veiligheid en respect voor mens en natuur. 55 bedrijven uit de Trends/Tendance Top 100 vertrouwen op Wildtrails voor het organiseren van hun events, teambuildings & meetings.

  3. TRIMALCHIO CATERING

    België

    Catering met karakter Plan je een feestelijk event? Een bruisende nieuwjaarsdrink? Met de collega’s of bij je thuis? Laat je verbeelding de vrije loop. Een walking of seated dinner met warm en/of koud buffet … Een duizelingwekkend dessert buffet … Een gezellige barbecue of borrelende receptie ... Alles kan! Trimalchio neemt je mee op een culinair avontuur. Wij laten dromen uitkomen. Voor welk concept je ook gaat: alle gerechten worden met smaak bereid, mooi gedresseerd en stijlvol aan tafel gepresenteerd door onze professionals. Proef in deze brochure alvast van onze cateringkunst waarmee we je event op smaak brengen. Smakelijk!

  4. FEESTARCHITECT DOMINIQUE

    België

    Het bedrijf staat synoniem voor kwaliteit en creativiteit. Niet enkel bedrijven kunnen bij ons terecht, ook particulieren. Decors en decoratiematerialen, kunnen apart gehuurd worden, afgehaald en door u geplaatst worden. Het team van Feestarchitect Dominique kan eveneens ook zorgen voor het transport en de op- en afbouw hiervan. Het team van Dominique verzorgt nooit zomaar een ‘feestje’, zij praten eerst met u over uw specifieke wensen en verwachtingen, pas daarna wordt er een ontwerp gemaakt. Elk evenement, groot of klein, wordt beschouwd als een totaalconcept waarin elk aspect met de grootste zorgvuldigheid wordt behandeld. Doel van het evenement, aantal genodigden, catering, muziek en budget, al deze onderdelen worden zorgvuldig uitgewerkt, zodat er niets aan het toeval overgelaten wordt op de grote dag!

  5. EASYFAIRS

    België

    EasyFairs zorgt ervoor dat mensen elkaar ontmoeten en zaken kunnen doen in een professionele omgeving. easyFairs maakt het gemakkelijk voor professionals om innovatie te ervaren, markttrends te ontdekken en face-to-face en online zaken te doen. Met het hoofdkantoor in Brussel en een internationaal netwerk van kantoren, organiseert easyFairs beurzen in België, Canada, Colombia, Denemarken, Duitsland, Finland, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Rusland, Singapore, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Het easyFairs concept is eenvoudig. Ten eerste leveren wij een geweldige bezoekers ervaring. Onze beurzen zijn speciaal ontworpen om aan de behoeften van professionals in belangrijke sectoren en geografische markten te voldoen. Ten tweede vereenvoudigen we de deelname aan vakbeurzen door het verstrekken van all-in pakketten aan exposanten.

  1. VERHULST

    België

    Bedrijfsevenementen all in package. Feestelijke sportmanifestaties, fascinerende culturele evenementen of concerten en shows: evenementenbureau Verhulst Events & Partners biedt u een uitgebreide catalogus vol exclusieve bedrijfsevenementen in België en het buitenland. De organisatie van deze kant-en-klare bedrijfsevenementen zijn perfect voorbereid, zodat u samen met uw klanten en zakenrelaties slechts één ding hoeft te doen: genieten van de luxueuze VIP-behandeling… Blader snel door onze all in bedrijfsevenementen!

  2. DAEMSHOF

    België

    - FEESTEN Een feestzaal voor elke gelegenheid. Kies voor de service die u op een dag als deze verdient: u geniet, en wij doen de rest. Bij ons staat een perfecte totaalorganisatie op de eerste plaats. Ook voor een verjaardagsfeest, babyborrel, communie- of lentefeest en jubileum kunt u rekenen op het Daemshof. - SEMINARIES Keuze uit 3 zalen en tuin. Al onze zalen zijn uitgerust met draadloos internet (wifi), een beamer, flipboard en projectiescherm. Ontbijt, koffie, lunch? Alles is mogelijk. - ZONDAGRESTAURANT Gastronomie op topniveau. Elke zondagmiddag en –avond serveren we u een drie- of viergangendiner, eventueel met aangepaste wijnen. - DINNER & DANCE Beleef de unieke sfeer van een feest, tijdens onze gezellige dinner & dance parties. - CULINAIR Koken met gevoel. Koken op restaurantniveau, ook voor grote groepen: een persoonlijke aanpak en totaalorganisatie. Geen grootkeuken, maar originele culinaire hoogstandjes voor groepen tot 175 genodigden.

  1. PICOBELLO

    België

    Picobello is uw partner in verhuur van feestmateriaal. Van tafels en stoelen tot borden en bestek … al ons verhuurmateriaal is van de hoogste kwaliteit en aan de scherpste prijzen. Onze jarenlange ervaring geeft u inspiratie voor het aankleden van uw evenement, huwelijksfeest, opendeurdagen, communiefeest, beursstand, … tot in de kleinste details met decoratie in alle mogelijke stijlen. Een parasol of partytent? Vestiaire-inrichting of afscheidingswanden? Een toog met tapinstallatie? Sfeerverlichting of theelichtjes? Al uw feestbenodigdheden zijn te huur bij Picobello!

  2. LOCAT EVENTS

    België

    BEWEZEN PROGRAMMA’S OF MAATWERK Wij bieden een uitgebreid aanbod van uitgewerkte teambuilding programma’s aan. Deze programma’s zijn reeds veelvuldig bewezen en goedgekeurd door honderden bedrijven. Uiteraard bieden we ook maatwerk en denken we graag met u mee over uw teambuilding ideeën. VERGADEREN, ETEN, DRINKEN & OVERNACHTING Teambuilding in combinatie met een diner, seminarie en overnachting. Locat Events kan dit perfect voor u regelen. In de loop der jaren hebben een uitgebreid netwerk van Event Partners over gans België opgebouwd. VERHUUR VOOR EVENEMENTEN Iets nodig? Wij hebben het! Locat Events helpt u uw eigen evenement uit te bouwen. Wij verhuren alles rond evenement infrastructuur: gaande van tafels, stoelen, tenten, enz. Wat dacht u van een koninklijke VIP Bus of onze Locatram als transportmiddel?

  3. HUIS VAN DE BOUW

    België

    Het Huis van de Bouw beschikt over 5 comfortabele vergaderzalen, deels met moduleerbare wanden voor al uw groepen van 18 tot 100 personen in een opstelling met tafels, of tot 200 personen in theateropstelling. Ons seminariecentrum werd in 2014 uitgebreid met een moderne en multifunctionele lounge. De bar werd in een gezellig nieuw kleedje gestoken en kan dankzij een moduleerbare wand samen met o.a. de lounge gebruikt worden voor grotere recepties of events tot 500 personen. Het Huis van de Bouw biedt een grote variatie aan cateringmogelijkheden in alle mogelijke prijsklassen.

  4. KASTEEL VAN ZWIJNAARDE COUNTRYCLUB

    België

    Midden in een groen park, met bijbehorend golfterrein (9 holes) en een heli-haven, met zijn eeuwenoude bomen en zijn historische slotgracht, biedt het kasteel een waaier aan mogelijkheden voor prestigieuze en stijlvolle huwelijksfeesten, waarbij de grote en zonnige wintertuin uitzicht biedt over het wijds Schelde-landschap, dat zich rond het kasteel uitstrekt. Op gastronomisch vlak hebben we zeker de nodige ervaring in huis om van ieder feest een hoogtepunt te maken. Van galabanket tot prachtig versierde buffetten, van walking dinners tot de meeste exotische gardenparty, het kan allemaal op maat van uw wensen en budget uit onze hygiënische keukens stijlvol worden opgediend. Mooie recepties tot 350 personen, feesten en banketten tot 200 genodigden, seminaries en vergaderingen, zondagse brunch in ontspannen omgeving, familiefeesten en communiefeesten in een kasteelkleedje, alsook een verfijnde keuken in de bijbehorende Country Club, ...

  5. SECURIPRO

    België

    Is een vergunde bewakingsonderneming met vergunning nr. 16.1029.08 dat graag zijn bewakingsdiensten op een professionele manier naar buiten brengt. Onze bewakingsagenten worden continu getraind om op een alerte en professionele manier tewerk te gaan. Vandaar dat onze bedrijfsfilosofie op 3 basisprincipes steunt : - Communicatie - Assertiviteit - Vastberadenheid Wat doen wij ? Securipro biedt u een waaier aan mogelijkheden : - Bewaking op evenementen op basis van een op maat gemaakt veiligheidsplan - Bewaken en beveiligen van bedrijfsgebouwen en kantoren - Bewaking van winkelcentra en parkings - Bewaking van werven Kortom : activiteiten in verschillende sectoren voor zowel kleine, middelgrote als grote ondernemingen evenals voor particulieren. Onze agenten : Onze agenten hebben de vereiste opleidingen gevolgd om hun taak als bewakingsagent op een professionele en gedisciplineerde wijze uit te oefenen. Zij beschikken allen over een identificatiekaart uitgereikt door het Ministerie van Binnenlandse Zaken, dewelke het tastbare bewijs is dat zij voldoen aan de wet van 10 april 1990 tot regeling van de private en bijzondere veiligheid. Dit is voor u als klant de garantie dat u en uw goederen onder ons toezicht veilig zijn. Zo zal het vertrouwen dat u in ons stelt niet geschonden worden.

  6. CONRAD CONSULTING

    België

    Bij evenementenbureau Conrad Consulting spelen we ingenieus in op vragen van onze klanten. Een woordje uitleg... We hebben met ons team de voorbije jaren al heel wat events georganiseerd. Hieronder een selectie uit referenties waar we fier op zijn. Bij Strongbow HVAC hielden we het hoofd koel tijdens de organisatie van een mooie tweedaagse. Op 19 juni kwamen 200 nieuwsgierige gasten een kijkje nemen in het bedrijf, op 20 juni werden de personeelsleden in de bloemetjes gezet tijdens een spetterend personeelsfeest. Op een zomerse donderdag parkeerden we recht op recht voor het nieuwe filiaal van advocatenkantoor Lydian in Hasselt. Geen enkele VIP had bezwaar tegen ons pleidooi met bordhapjes en bubbels. Aan onze balie kreeg elke gast bij het naar huis gaan nog een klein geschenkje. Het verdict was zowel voor de Lydianen als voor de Conradders positief, al hopen we van deze klant geen frequente leverancier te moeten maken.

  7. DE KLUIZERIJ

    België

    DE KLUIZERIJ biedt uitgebreide faciliteiten en diensten aan bedrijven en organisaties, teams en individuele mensen. Voor bedrijven en organisaties bieden wij Bedrijfscoaching voor leiding gevenden en hun teams. Daarnaast hebben wij alle ruimte en faciliteiten voor het organiseren van een geslaagd evenement of seminarie in ons Seminariecentrum. Voor groepen en individuen biedt De Kluizerij de mogelijkheid tot wezenlijke herbronning in ons Vitaliteitcentrum. De Kluizerij is gesitueerd in het voormalig Benedictijner vrouwenklooster van Affligem. De unieke lokatie, de stilte en de dragende kracht van deze historische site is uitzonderlijk. Het is een heerlijke oase van groen met een zeer positieve uitwerking.

  8. ZOO ANTWERPEN

    België

    Laat de drukte van een wereldstad achter u en duik in het groene, kloppende hart van ’t stad. Duizenden dieren hebben er hun thuis. In deze unieke oase komt u dichter bij de fauna en flora van onze planeet. Hier haalt u herinneringen op én maakt u er nieuwe. Hier raakt u van de ene verwondering in de andere. Welkom in ZOO Antwerpen! ZOO Antwerpen is een dierentuin met een missie. Of beter: 3 missies! De ZOO – en in het verlengde de hele Koninklijke Maatschappij voor Dierkunde van Antwerpen - steunt namelijk op 3 pijlers: recreatie, educatie en conservatie. Het is mogelijk om in de zoo een verjaardag of communie te vieren, en bedrijsevents te organiseren. De zoo heeft ook een onderzoekscentrum voor natuurbehoud (CRC) die zich elke dag opnieuw inzet voor het behoud van de biodiversiteit.

  1. OMNIA TRAVEL

    België

    Omnia Travel werd in 1973 opgericht onder de naam Agri Reizen. Sedert 1999 maakt het voor 100% deel uit van de KBC-groep. De voorbije decennia is Omnia Travel uitgegroeid tot een "full-service"-kantoor daarbij steunend op drie pijlers: de departementen vakantie- en zakenreizen en de afdeling groepen, incentives en congressen. Omnia Travel weet wat reizen inhoudt en kan door zijn kennis van de reiswereld, zijn contactennetwerk en zijn inkoopkracht volledig uitgewerkte programma’s samenstellen en dit aan zeer scherpe prijzen. Daarvoor doet Omnia Travel beroep op ervaren en meertalige medewerkers en op een uitgebreide en gesofisticeerde software-ondersteuning waarbij zelfs interface-on-line-communicatie mogelijk wordt. Omnia Travel beschikt over zes verkoopspunten: Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt, Leuven en Roeselare.

  2. 4EVENTS

    België

    4Events is een bedrijf met meer dan 17 jaar ervaring in productontwikkeling en de organisatie van allerhande evenementen, gaande van promotiecampagnes tot catering van al uw feesten. Wij werken zowel voor ondernemingen, organisaties als particulieren en dit in binnen- en buitenland. Ongeacht de grootte van de gelegenheid, wij reiken u een brede waaier van mogelijkheden aan en kiezen samen met u de meest geschikte formule, volledig op uw maat. U kan ons inschakelen voor: incentives-teambuildings, openbedrijvendagen, opendeuredagen, verkoopteam, promoteam, hostesses.

  3. FLOREAL BLANKENBERGE

    België

    Floreal: zakelijke seminaries geörganiseerd van A tot Z. Decennia lang is Floreal Group in België uitgegroeid tot een belangrijke speler in het organiseren van seminaries en stelt de organisatie haar uitgebreide ervaring tot uw dienst. Met 35 vergaderzalen en een capaciteit van 10 tot 700 (auditorium) personen gelegen op vier uitzonderlijke locaties, haar grote accommodatiecapaciteit, haar restaurants en de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, biedt Floreal Group een complete service aan bedrijven en organisaties op elk niveau. De seminarie-infrastructuren van de Floreal domeinen verzekeren u een aangenaam en gezellig kader voor al uw evenementen. Seminaries, vergaderingen, personeelsfeesten, conferenties, congressen, productpresentaties, tentoonstellingen, banketten, recepties, cocktailfeestje, reuze barbecues, koude en / of warme buffetten, jubileum, bedrijfsfeesten ... allemaal mogelijkheden waarbij u op ons kunt rekenen!

  4. BRASSERIE C

    België

    Brasserie C, in 2012 gestart in hartje Luik, brouwt ambachtelijke bieren van hoge kwaliteit. Hier komt het befaamde Curtius-bier vandaan. Brasserie C introduceert regelmatig nieuwe bieren als bewijs van zijn innovatievermogen. In 2014 zijn 3 single hop biersoorten geïntroduceerd, Torpah, verdeeld in "30", "60" en "90" - verwijzend naar de bitterheidsindex (IBU) van elk bier, die uitnodigen om de kracht te proeven van de 3 (op dezelfde gemoute basis) afzonderlijk bewerkte hoppen.

  5. COCKTAIL SENSATION

    België

    Probeer eens iets origineels. Uw eigen Cocktailconcept voor bedrijffeestjes, recepties, productlancering, huwelijk, verjaardagsparty, tuinfeesten, … U zal versteld staan hoe het Cocktail Sensation Team glazen, flessen en shakers het luchtruim laten doorkruisen en daarbij de heerlijkste cocktailcreaties serveren! Mojito, Caipirinha, Screwdriver en de onovertroffen Cosmopolitan, het Cocktail Sensation team schudt ze zo uit hun mouw.

  6. ORGANISATIEBUREAU CUM LAUDE

    België

    Ruim 10 jaar al verrast Cum Laude klanten uit de meest uiteenlopende sectoren met kwalitatief hoogstaande evenementen. Of het nu gaat om de grootschalige lancering van een nieuw product, een bruisende personeelsparty, een sportieve afdelingsuitstap in beperkte kring, een feestelijke openingsreceptie of een zakelijk congres voor een select gezelschap: geen uitdaging is ons te veel. We bedenken de concepten en bewaken de realisatie ervan van begin tot einde.

  7. DE MONTIL

    België

    Grote en kleine evenementen voor bedrijven en privé. De Montil is reeds meer dan 35 jaar de ideale locatie voor grote en kleine evenementen. Mensen delen hier hun vreugde en enthousiasme binnen de context van hun bedrijf of van privé-aangelegenheden.

  8. URBAN GAMING

    België

    UrbanGaming biedt een nieuwe vorm van communicatie voor bedrijven: Serious gaming.Serious gaming, is de kunst van beter communiceren door scherpzinnigheid, interactiviteit en invoeging van positieve waarden in uw berichten. Dit maakt het namelijk aan één kant mogelijk de boodschap beter over te brengen op de doelgroep en zorgt aan de andere kant voor een langdurig effect. Onze diensten richten zich op bedrijven die met hun teams willen communiceren- via een incentive of een cursus.

  9. AKKERMANS & PARTNERS

    België

    Akkermans & Partners is gespecialiseerd in het plaatsen van verzekeringstechnische profielen op tijdelijke basis. Akkermans & Partners N.V. in Antwerpen maakt deel uit van de Akkermans & Partners Groep die als dienstverlener in de pensioenbranche in Nederland een grote reputatie opgebouwd heeft. Akkermans & Partners biedt een zeer breed aanbod aan schadebeheerders, contractbeheerders, projectmedewerkers en testers. Het doet detachering, en si pensioen calculator.

  10. ASBL MUSÉE DU CHEMIN DE FER À VAPEUR DES 3 VALLÉES

    België

    Het Stoomtreinmuseum van de 3 Vallées is gespecialiseerd in de organisatie en de begeleiding van "stoom" activiteiten tijdens bedrijfsevenementen. Wij bieden seminarverblijven vergezeld van een onvergetelijke tocht aan boord van onze stoomtreinen. Onze ontvangstruimtes kunnen speciaal ingericht worden als vergaderzaal of receptieruimte. Dit alles kan aangevuld worden met een ontbijt, koffiepauze, borrel, walking-diner, enz. in ons museum.

Offerteaanvraag

Maak één aanvraag en ontvang meerdere offertes van geverifieerde leveranciers

  • Alleen relevante leveranciers
  • Voldoet aan gegevensprivacy
  • 100% gratis